You are here: KaMIT® / KaMIT RMM

KaMIT RMM

RMM står for “fjernovervåking og styring.” RMM sparer deg som kunde tid, penger og det strømlinjeformer hele IT-tjenesten med en alt-i-ett-løsning.

Hva er fordelene med et godt RMM system?
Det vil spare virksomheten penger. Det vil varsle IT-supportpersonalet (KaMIT) om potensielle kriser, slik at de kan fikses før de skader virksomheten.
Det overvåker alle maskiner og passer på at alt er oppdatert, virus beskyttelse er installert, og at alt fungerer som det skal. Den har innebygd helpdesk, chat,  rapportering og mye mere, og kan utføre oppgaver som:

Sanntid overvåking og varsler
Du trenger ikke å vente på at noe skal gå i stykker før vi oppdager et problem. Vi vil vite om de fleste potensielle problemer slik at vi kan fikse dem før de blir til et problem som tar tid å fikse opp i.

IT-automatisering og skripting
Automatisering tar seg av mange rutinemessige vedlikeholdsoppgaver. Automatiserte oppgaver vi har er: Start og stopp av tjenester, Systemgjenoppretting, sletting av midlertidige filer, sletting av Internett-historie, start på nytt, skru av, defragmentering (alle disker), kjøre Checkdisk (alle disker), kjør skript, En skriptutførelsesmodul er viktig fordi den gjør automatisering veldig fleksibel. Vi støtter skript skrevet i mange formater, inkludert MSI, Bash-filer, CMD-filer og PowerShell-skript. Ønsker du feks at alle maskiner skal skrues av klokken 16:00 med varsel til brukere så kan vi gjøre dette via vår RMM.

Enhetsovervåking og -administrasjon
Et typisk RMM-verktøy inkluderer to elementer. Den første av disse er administrasjonskonsollen. Dette er programvaren som gir teknikeren tilgang til RMM-funksjoner. Det andre elementet er en “agent”, som er installert på klientenheten. Agenten gir teknikeren tilgang til overvåket eksternt utstyr. Agenten skanner utstyr for statusendringer og rapporterer tilbake til den sentrale overvåkingskonsollen over nettverket eller over internett. Den proaktive tilnærmingen til RMM-agenter betyr at vi kan oppdage problemer før feil påvirker ytelsen eller fører til stopp. Dette lar oss iverksette tiltak uten å måtte vente på at brukerne skal alarmere. En RMM-alarm betegnes som en “ticket”, som er den samme terminologien som brukes av helpdesk-systemer for å spore brukernes problemer og opprette saker.